חימום מים

מגוון שיטות כשלכל אחת היתרונות והחסרונות שלה

ארצנו מאופיינת באקלים ים תיכוני, עם כמות גדולה של ימים שטופי שמש, אקלים זה מאפשר שימוש בדוד שמש שמייצר מים חמים במהירות שיא ובעלות אפסית. יחד עם זאת, יש לנו מספר חודשים של חורף, מה שאומר, שכאן אנו צריכים להשתמש בפתרונות חימום, אשר יספקו לנו מי צריכה חמים. ניתן למצוא פתרונות חימום מים מגוונים, כאשר לכל אחד מהם, היתרונות שלו.

שיטות שונות לחימום מים

דוד שמש ודוד חשמל
אחת השיטות הנפוצות ביותר בישראל. אין כמעט בית (בעיקר בבתים ישנים) שלא פעל או פועל בו חימום באמצעות דוד שמש משולב עם דוד חשמל. בימי הקיץ החמים, דוד השמש מספק עבורנו פיתרון זמין וזול לחימום המים. בחורף לעומת זאת, אנו צריכים להשלים את הפעילות של האנרגיה הסולארית בהפעלת החשמל. יש לדעת, שלא בכל בית יהיה אפשר מבחינה חוקית, להתקין דוד כזה, לכן חשוב להתייעץ בתחום הזה עם מומחה.

מחמם מים בגז
ידוע בשם החברה הראשונה שהפיצה אותו – היונקרס. זו השיטה השנייה הנפוצה היום לחימום מים. מחמם מים בגז פועל באמצעות מבער, כאשר פותחים את הברז של המים החמים, המערכת מציתה את המבער, ויש לנו מים חמים. היתרון הגדול של המחמם מים בגז, הוא בכך שהמים החמים למקלחת או לשטיפת הכלים אף פעם לא ייגמרו. מערכת כזו תצריך חיבור לגז, חיבור לחשמל וארובה חיצונית שתוכל לפלוט את הפחמן הדו חמצני שמשתחרר בעת הפעולה.

חימום מים בסולר
את ההסקות המרכזיות בבית, אנו יכולים לחמם גם באמצעות מחממי מים בסולר. על אף יעילותו של הסולר בחימום המים, הוא מזהם באופן משמעותי את הסביבה, ועולה יותר בהוצאות החימום החודשיות ביחס לפתרונות החימום האחרים. סיבות אלה הופכות את החימום של דודי מים בסולר לפחות ופחות נפוצים בשנים האחרונות.

משאבות חום
משאבות החום הפכו למצרך מבוקש היום. הסיבה לכך, היא כי לשימוש בהן יש מספר יתרונות מוכחים. הן מסוגלות לחמם מים לצריכה, מכל סוג שהוא, בין אם מדובר על הסקה מרכזית, ובין אם מדובר על חימום מים למערכת חימום תת רצפתי, או אפילו חימום לבריכות שחיה. משאבת החום, פועלת בטכנולוגיה יעילה אשר שואבת את החום שבאוויר, וכך הנצילות האנרגטית שלה גבוהה במיוחד. משאבות החום הן מוצר ידידותי לסביבה, והשימוש בהן מצליח לחסוך לנו בעלויות של החימום, מה שאומר שההשקעה הראשונית על התקנת משאבת החום תתקזז.

עוד על משאבות חום

כיצד נבחר את פיתרון חימום המים המתאים לנו ביותר?

חשוב לדעת שהתקנה של מחממי מים בבית, היא נגזרת של המון פרמטרים כמו מיקומו הגיאוגרפי של הבית, אופי הפעילות בבית, מקומות מרכזיים ומאפיינים נוספים של המבנה כמו למשל האם מדובר בבית פרטי, בבניין או במגדל רב קומות, וכמובן מהו התקציב שיש ברשות המשפחה לצורך ההתקנה הראשונית והשימוש היומיומי. לאחר הבנת הפרמטרים הללו, יהיה ניתן לגבש את פתרון החימום המתאים ביותר. יחד עם זאת, ברוב המקרים ההמלצה שלנו תהיה להתקין את משאבות החום, שכן בראייה ארוכת טווח, בחשיבה על חימום יעיל ומקסימאלי ובחיסכון עתידי – הן פיתרון החימום הטוב ביותר.

מתן פתרונות חימום
מתן פתרונות חימום, מתמחה בתכנון והקמה של פתרונות חימום מתקדמים ללקוחות פרטיים, ציבוריים ועסקיים. במתן פתרונות חימום תמצאו מגוון פתרונות חימום – מערכות חימום תת רצפתיות, משאבות חום ומערכות חימום מים והסקה, אשר כולם בסופו של יום מספקים חימום אפקטיבי וחסכוני לטווח הארוך. למתן פתרונות חימום מקצועיות, ידע וניסיון רב שאותו רכשה עם השנים, עם לקוחות רבים מרוצים בשוק הפרטי ובשוק העסקי.