צנרת חימום תת רצפתי

אחד המרכיבים המרכזיים של מערכת חימום תת רצפתי הינה הצנרת, העוברת מתחת לרצפות ומותקנת מעל לשכבת בידוד וסבכת ברזל. בתוך הצנרת זו זורמים המים במעגל סגור, כאשר החום שלהם המופק באמצעים שונים, כגון משאבת חום, עולה כלפי מעלה אל הרצפות ואל חלל הבית. חשוב להבין כי צנרת חימום תת רצפתי אינה זהה לצינורות אחרים המשמשים להולכת מים, ובכך יעסוק המאמר הבא.

לחצו כאן למידע נוסף

מאפיינים של צנרת לחימום תת רצפתי

ההבדל המשמעותי בין צנרת למערכת חימום תת רצפתי ובין צנרות אחרות, הוא שכאן אסור לחמצן לחדור את תוך הצנרת. זאת מכיוון שמערכת החימום מורכבת מרכיבים נוספים, בעלי אלמנטים ממתכת, אשר בבואם במגע עם חמצן מתחילים להחליד, מתבלים ולבסוף מתקלקלים. מאחר שמדובר במרכיבים יקרים לעיתים, ובכל מקרה כאלו שצריכים לשמש לתקופה ממושכת, חשוב מאוד לשמור עליהם כנגד קורוזיה. אם לא כן, עלולות להופיע בעיות ותקלות במערכות שאינן תמיד נגישות בקלות, ותיקונן עשוי להיות יקר וממושך.

צנרת חימום תת רצפתי

אם כן, הצנרת צריכה למנוע חדירה של חמצן אל המים, הן לשמירה על חיבורים ורכיבים מתכתיים מקורוזיה, והן לשמירה על רמת היעילות הגבוהה. שימו לב, שכל ירידה ביעילות משמעה פחות חימום ויותר השקעת אנרגיה, על כל המשתמע מכך מבחינת איכות החיים וההוצאות שלכם. על כן, עושים שימוש בצינורות מיוחדים, לרוב בעלי ליבת אלומיניום המונעת חדירת חמצן. כמובן שאלו גם צינורות עמידים מאוד שישמרו על חייהם לאורך שנים מתחת למרצפות, בלי שיהיה צורך להרימן כדי לתקן חורים בעיות.

על פי רוב, מדובר בצינורות בעלי דופן בעובי שני מילימטרים ובקוטר שישה עשר מילימטרים, ויש להם גם צבעים שונים המשתנים בין סוגים ומותגים, אם כי הצבע עצמו אינו מהווה סוגיה חשובה במיוחד. יש צינורות המורכבים מליבת אלומיניום המעניקה בידוד מחמצן ועמידות לצינור, וישנם צינורות בעלי שלוש שכבות עם ציפויים ייחודיים התורמים למעבר אופטימאלי של החום מהצינורות כלפי מעלה.

לפרטים נוספים על הצנרת בה אנו משתמשים במערכות חימום תת רצפתיות, לקבלת ייעוץ מקצועי בנושא והצעת מחיר אטרקטיבית, צרו קשר עם מתן פתרונות חימום בטלפון 02-9400777.