דברים שכדאי לדעת על משאבת חום

ייתכן ששמעתם כבר על משאבת חום ויתרונותיה, אבל עדיין אינכם מבינים בדיוק במה מדובר. יכול להיות גם שזו הפעם הראשונה שאתם נתקלים במושג ואינכם יודעים בכלל מה זה משאבת חום. אז למענכם כתבנו את המאמר הבא המסביר בצורה פשוטה וברורה לגבי אופן פעולתה של המשאבה, מדוע מדובר בפתרון חימום מצוין, ומה משפיע על עלויותיו.

לחצו כאן למידע נוסף

אז מה זה בעצם משאבת חום

ראשית, נציין כי קיימים סוגים רבים של משאבות חום הפועלות באמצעות שיטות, טכנולוגיות וחומרים שונים, החל במשאבות מגנטיות, כימיות, חשמליות, מכאניות, תרמיות ועוד. עם זאת, המשותף לכולן הוא שהמשאבה נוטלת חום ממאגר מסוים ומעבירה אותו לאחר. אם יש לכם מזגן ברכב או בבית (ברור שיש!) אז כבר יצא לכם להשתמש לא פעם במשאבת חום. עם זאת, בדרך כלל כשמדברים היום על משאבות חום מתכוונים לאלו שמציעה חברתנו, כלומר משאבות המיועדות למערכות חימום תת רצפתיות על מים, לחימום של בריכה שחייה, מקווה וצרכני מים בבניינים משותפים ומוסדות.

העיקרון העומד מאחורי המשאבות הללו, הוא מעבר (שאיבת) האנרגיה מגופים עם טמפרטורות גבוהים לגופים עם טמפרטורות נמוכות. זוהי למעשה “המשאבה” המובילה לדחיסה של גז ההולך ומתחמם, נעשה חם יותר מהסביבה, ופולט את החום החוצה. פליטת החום הזו מחממת למשל מים הזורמים בצנרת שמותקנת מתחת לרצפות הבית, או בצנרת של בריכת שחייה, צרכני מים בבתי מלון וכדומה, וכך מתקבל אפקט חימום שניתן לרתמו לצרכים הרלוונטיים.

סוגיית העלויות של משאבות חום

התשובה לשאלה כמה עולה משאבת חום אינה אחידה, וכפי שנראה מייד – זוהי אפילו לא השאלה החשובה ביותר. קודם כל, מחיר משאבת חום תלוי מאוד בגודלה של המשאבה ובתפוקת האנרגיה שלה, כמו גם בסוג המשאבה והטכנולוגיה העומדת מאחוריה. כך למשל, עלות משאבת חום לבית פרטי עבור מערכת חימום תת רצפתית, תהיה מן הסתם נמוכה יותר ממשאבה גדולה וחזקה בהרבה הנדרשת למוסד המשרת לקוחות רבים או לארגון בבניין גדול, ואילו משאבה המותאמת לעבודה בתנאים קיצוניים תעלה יותר ממשאבה רגילה.

מעבר לכך, גם באותה הקטגוריה יוצע עבור משאבת חום מחיר שונה בהתאם לפרמטרים מסוימים, למשל משיקולי החברה המשווקת את המשאבה, היותה חלק מפרויקט נרחב, מתקנים מהשורה לעומת משאבות חום טובות בעולם, וכדומה. אז כמו בתחומים אחרים, כדאי לבצע גם עבור משאבות חום השוואת מחירים, תוך שאתם מקבלים ייעוץ מבעל מקצוע אמין שמבין היטב בתחום וניתן לסמוך עליו.

מחיר משאבת חום

למה שווה להשקיע בפתרון של משאבות חום

כפי שאמרנו, כאשר מדברים על משאבת חום, מחירים של רכישה והתקנה אינם חזות הכל. אכן, קיימות עלויות רכישה והתקנה אך הן מצדיקות את עצמן, ובגדול. אם נתייחס למשל אל סוגיית חימום המים לצרכנים השונים במוסדות, החל במפעלים ועד לאכסניות, נראה כי הפתרונות הם בעיקר דודי השמש והדודים החשמליים. עבור מוסדות, עלויות האנרגיה לחימום המים יכולים להגיע לעשרות אלפי שקלים בשנה כשמשתמשים בפתרונות המסורתיים. לעומת משאבת חום מומלצת המתוכננת ומותקנת על ידי חברתנו, יכולה להוביל לעד 80% חיסכון בהוצאות האנרגיה השנתיות.

במילים אחרות, בהתאם להיקף השימוש ניתן להחזיר את ההשקעה הראשונית במערכת אפילו תוך שנה. מכאן והלאה, החיסכון בהוצאות האנרגיה כולו שלכם, ויכול להגיע לאלפים רבים ואף עשרות אלפים ולמעלה מכך – למשל במקרה של מפעל. לכך מצטרפים יתרונות רבים נוספים של משאבות חום, המשתנים בהתאם לתפקיד המשאבה והמערכת שהיא חלק ממנה. למשל, תרומה לאיכות הסביבה עקב ניצול אנרגיה מתחדשת וללא פליטה של רעלים, אפשרות למערכת הסקה בעלת פיזור חום אחיד ונעים בחלל, ועוד שורה של יתרונות שהצוות שלנו ישמח לספר לכם עליהם.

להזמנת משאבות חום

להזמנת משאבות חום ולקבלת עוד מידע, ייעוץ מקצועי בנושא והצעת מחיר אטרקטיבית, צרו קשר עם מתן פתרונות חימום בטלפון 02-9400777.