כל מה שרציתם לדעת על מערכות VRF – הטכנולוגיה המתקדמת במערכות מיזוג אוויר

אחת הטכנולוגיות היותר חדשניות ומתקדמות שקיימות היום בשוק מערכות מיזוג אוויר, היא מערכת VRF. מדובר במערכת שפותחה ביפן בשנת 2003, ומאז היא מופצת ומשווקת ברחבי העולם. בבואנו לרכוש מערכת מיזוג אוויר, ובמיוחד כאשר אנו שומעים על טכנולוגיה חדשה בתחום, שיקולים רבים עולים. כמובן שמלבד זיהוי הצרכים, אנו לוקחים בחשבון שיקולים נוספים כמו עלות המערכת, האפקטיביות שלה והאופן שבו היא חוסכת, או לא חוסכת לנו בהוצאות החשמל.

במאמר הבא נבין מהי מערכת VRF? כיצד היא עובדת? מתי מומלץ להשתמש בה, ומהם היתרונות שבה, אשר הפכו אותה לטובה במיוחד, עבור רבים בארץ ובעולם. מידע זה יסייע בידכם לעשות סדר בנושא ולבחון האם היא תתאים לכם.

מערכות VRF – המערכות המתקדמות בעולם

מערכת VRF ( Variant Refrigerant Flow ) היא מערכת מיזוג אוויר הפועלת על פי עיקרון שינוי נפח זרימת הקירור במערכת. השינוי בהספק המערכת מתאפשר בסיוע של מדחס ייחודי -Inverter  אשר משנה את תפוקתו באופן רציף תוך התאמה לדרישה של יחידות המיזוג הפנימיות (המאיידים) בעזרת שינויי תדר מנוע. מדובר על מערכת מודולארית, אשר מאפשרת להשתמש במקביל, במספר גדול של יחידות איוד, אשר כולן מחוברות ליחידת עיבוי ( מנוע ) אחת.

 

מערכת VRF

מתי נשתמש במערכת VRF?

השימוש במערכות VRF מומלץ כאשר אנו מעוניינים להשתמש במערכות מיזוג למספר חדרים במקביל, וכאשר זמני השימוש בחלל ויתר צרכי המיזוג אינם חופפים בין האחד לשני. בשונה ממזגן עילי, שגם הוא מומלץ למיזוג של מספר חדרים בו זמנית, מערכת VRF מסוגלת בעת ובעונה אחת, לחמם חדר אחד ולקרר במקביל חדר אחר. בכך, ניתן לשלוט בכל חלל באופן מלא, וכאשר יש מצב של תקלה במאייד של אחד החדרים לא תהיה בעיה של מיזוג בכל רחבי הבית, אלא בחלל אחד בלבד.
יחד עם זאת, חשוב לדעת כי התקנה של מספר מזגנים עצמאיים בכל חלל, תדרוש זמינות של מקום עבור כל המנועים (היחידות החיצוניות).

היתרונות בשימוש מערכת VRF

היתרונות בשימוש מערכת VRF מרובים. נציין את הבולטים ביותר:

  • נוחות – מערכת VRF שומרת על טמפרטורה קבועה, ללא שום סטיות. בכך, היא יוצרת תחושה נעימה בכל החלל ללא שום שינויים.
  • חיסכון – בגלל שמדובר במערכת עם מדחסInverter, היא מספקת את התפוקה המדויקת בהתאם לדרישה אשר מסופקת באופן עקבי למדחס. עובדה זו מסייעת להקטין את צריכת החשמל, שימו לב, עד כ-50% ביחס למערכות המיזוג האחרות אשר קיימות היום בשוק.
  • התקנה ואחזקה שוטפת – יחידות הפנים של מערכת VRF מחוברות למעבה על ידי צינור גז ומפצלים. האחזקה קלה וידידותית. כל מדחס, מהווה חלק קטן יחסית מהמערכת ובמקרה הצורך, גם ניתן להחליף אותו בקלות ובמהירות.
  • משתלבת בתכנון ובעיצוב החלל ואינה פוגעת בו.
  • גמישות – הגמישות במערכת  VRFבאה לידי ביטוי בכל מיני צורות: גמישות בהתקנה בהתאם לתכנון האדריכלי, גמישות במגוון יחידות הפנים אשר משתלבות בחלל, גמישות במגוון הטמפרטורות, כולל בתנאיי מזג אוויר קשים, קור וחום קיצוניים.
  • שליטה – למערכת VRF יש שליטה עצמאית על ההפעלה, העוצמה והטמפרטורה בכל אחת מהיחידות הפנימיות ודרך המערכת המרכזית.
  • מערכת שקטה – מדחסי ה “אינוורטר” שקטים במיוחד.
  • החזר השקעה – לא מדובר במערכת זולה, אולם תוך מספר שנים בודדות, עלויות ההקמה מוחזרות, על ידי העלויות הנמוכות של האחזקה השוטפת וצריכת החשמל, אשר מופחתות ביחס למזגנים הרגילים.

 

אין ספק, כי מדובר באחת מן המערכות המיזוג הטובות ביותר שקיימות היום. חברת מתן פתרונות חימום מספקת מערכות VRF מתקדמות, תוך ייעוץ, ליווי והתאמה אישית ללקוח. החברה מומחית במערכות חימום, מים, הסקה ומיזוג בשיטות חדשניות אשר הולכות ותופסות תאוצה. הידע הרב והמקצועיות, מאפשרים לנו לספק לכם את המוצרים האיכותיים והטובים ביותר בתחום זה.