המלצה של אורי שכטר

אורי שכטר מהיישוב ראש צורים שבגוש עציון משתף כמה עלויות חוסכת לו המערכת,

ומה הוא אומר למי שמתלבט אם להתקין בבית משאבת חום וחושש שמדובר רק בסיפורים
ואגדות.
לצפייה במשוב – ללחוץ כאן כעת
<https://cp.responder.co.il/link.php?lid=12786379&t=1>

<https://cp.responder.co.il/link.php?lid=12786379&t=1>

קוראים לי אורי שכטר. גר בראש צורים. נשוי לכנה, יש לנו שבעה ילדים.

לפני כחמש-שש שנים, קנינו מערכת חימום תת רצפתי אצל מתן. מאוד מאוד מרוצים
מהמערכת. חם לנו בבית, הילדים רצים יחפים, מסתכלים על השלג בחוץ בשמחה. המערכת
מעולה, חסך לנו הרבה מאוד כסף.

לפני זה הייתה לנו מערכת עם נפט אני חושב או סולר, אני לא טוב בדברים האלה,
אבל מערכת מאוד יקרה. הוזילה לנו את העלויות בצורה דרמתית, מעל ל-50%, ואני
עדין.

ואנחנו מאוד מרוצים. טוב לנו, מחכים בחורף להדליק את המערכת.

בחרנו לעשות משאבת חום בגלל העלויות הגבוהות של… היה לנו לפני זה…

יש לנו חימום תת רצפתי, היה לנו לפני זה תנור עם סולר, וזה היה עלויות… כל
חורף היינו צריכים משכנתא – וכששינינו למשאבת חום, העלויות ירדו לפחות ב-70%
ממה שהיה קודם.

מעולה. שקלתם פתרונות אחרים?

כן, בדקנו את השוק, בדקנו פתרונות אחרים, בדקנו אפשרות של גז, אפשרות… אבל
זה בסוף, זה כאילו לנסות לקצר דרך הקצרה לארוכה.

כאילו, כל פעם לנסות לקחת עוד מערכת ועוד מערכת, ובסוף נגיע למשאבת חום, וזה
הפתרון האידיאלי אני חושב.

מעולה. למה בחרת במתן?

מתן, אני, א’, מכיר אותו ואני יודע שהוא לא יכול לברוח כאילו… אנחנו בקשר
טוב. בן אדם טוב, בן אדם ישר.

זה בסוף מה שאתה מחפש במערכת. כשאתה מתקשר, אין פעם, גם אם לא תהיה תשובה
בשנייה הזאת, אז הוא ישלח הודעה, ‘אני אחזור אליך’ – והוא חוזר. לא קרה פעם
אחת שהוא לא חזר בסופו של דבר.

וזה הסיפור, כי גם במערכות כאלה יכולה להיות… לשים לך את המערכת המושלמת,
ועשו איזו תקלה בייצור או משהו כזה – ואז אתה נשאר עם עצמך ובקור, וזה מבאס.

הרי זה קורה בדיוק מתי שזה לא צריך לקרות, בשלג או במקום הכי קשה – ואז כשיש
מישהו שעונה לך ומוכן להגיע ומוכן לתת שירות, אז זה הדבר הכי חשוב בסופו של
דבר.

היתרונות שאנחנו רואים במשאבת חום, קודם כל, אנחנו אין לנו רדיאטורים בבית.
הבית הוא עם חימום רצפתי שהחימום מגיע מלמטה.

החימום הוא נעים, הוא לא משהו שהוא… לא יודע, לפחות כשאני שם מזגן בקור…
כששמים מזגן של חום, יש משהו שהוא לוקח את האוויר. אין אוויר בבית. כאילו משהו
יוצר כאבי ראש.

וכשהחום הזה הוא חום נעים, הוא עושה טוב לנו, לילדים.

הנה, דוגמא, הגיע החורף הנוכחי. עכשיו זה בין הימים של קר מאוד לעדיין לא קר,
אבל עדיין לא קר מאוד. ובהתלבטות – להדליק מזגן, להדליק את החימום.

בסופו של דבר, אנחנו נדליק את החימום הרצפתי, את משאבות החום, כי מזגן, קודם
כל, הוא מקומי, שוב, הוא עושה כאבי ראש, הוא לא נותן לנו פתרון אמיתי. זה
לא… גם בעלות הוא יקר ביותר, וגם בכלל, הוא לא נותן פתרון, לא נותן את הזה…

אנחנו נדליק בסופו של דבר את החימום, אומנם בתקופה הזאת אולי עם שעון שבת, עם
הפסקות, אבל אנחנו כבר נדליק את החימום, כי אנחנו, זה עושה לנו שקט בבית.
לפחות לאשתי שתמיד קר לה.

מבחינת תהליך ההתקנה. סך הכל ממה שאני זוכר, אני לא זוכר. אולי זה יתרון שאני
לא זוכר.

הוא היה מהיר, אני לא זוכר, זה היה יום-יומיים, זה היה משהו מאוד מאוד קצר,
ונקי, מסודר, לא בלאגן בבית, לא כל הבית הפוך, שומרים על אסתטיקה, סוף יום
עבודה הכל מסתדר.

סך הכל היה נעים, כמו כל החיבור.

א’, אני לא הייתי ממליץ, אלא המלצתי כבר להרבה מאוד חברים, ובאמת הותקן אצל
חברים טובים שלי, הותקנה המערכת.

ואני ממליץ לכל מי שבמיוחד חי במקומות קצת יותר בהרים, במקומות יותר קרים
ומתכוון לשים חימום, אז אני ממליץ על המערכת הזאת.

ולא סתם ממליץ, אני ממליץ שמתן והצוות שלו יתקינו אצלם את המערכת הזאת.

טוב, אורי, תראה. אנחנו מכירים הרבה שנים.

כן.

לא הפחיד אותך לקחת מישהו שאתה מכיר שיעשה אצלך עבודה כזאת?

יש אנשים שהיה מפחיד אותי, אבל אותך לא הפחיד אותי.

לא יודע, כאילו… היכרות גם לפני זה שהתעסקת בדברים… התעסקת בידיים, התעסקת
בדברים שעשית, לפחות ממה שאני שמעתי, עשית טוב – אז אני הערכתי שגם במקצוע הזה
שבו אתה עובד כבר שנים רבות אני…

גם האמת ששאלתי עליך.

אז מה?

ושמעתי דברים טובים ובאתי…

מה, שאלת אנשים כאילו בסביבה?

אנשים שעשו, כן. אבל לא רק עליך, אלא גם על המערכת, מה היא באמת נותנת, אם זה
רק סיפורים, אגדות.

תמיד שמישהו מבטיח לך 50%, אתה אומר: “לך למישהו אחר, אל תעבוד עליי.”

פה ראיתי באמת. ראיתי את הנתונים, גם אצל חברים, גם אצלי ראיתי שבאמת לפחות
70% יורד לי בעלויות הקודמות שלי.

ותגיד לי, הייתה לך איזושהי בעיה? איך עובדת המערכת? מישהו עכשיו מפחד, “יש לי
תנור, את זה אני מכיר.”

לא, מדי פעם היו בעיות. מדי פעם, כאילו, כמו כל מערכת. וכשהיו, התקשרתי והסברת
ותיקנו.

לא היו בעיות במערכת, היו בעיות בהיכרות שלי. או פתאום היה קור מאוד מאוד
גבוה, מתחת לאפס. ואז תמיד שלחת הודעה לפני, מה לעשות, וגם כשקרה משהו…

בסדר, סך הכל גם כשהיו דברים, התגברנו עליהם. זה לא משהו דרמטי, המערכת הפסיקה
לעבוד.

הבנתי. זאת אומרת, אם אתה עכשיו ככה מנסה לסכם את החמש-שש שנים האלה שיש לך את
המערכת, שואל אותך חבר, זה הפתרון הנכון, לחכות, לעשות, שווה את הכסף, זה הרבה
כסף.

לעשות כמה שיותר מהר. כל רגע שאתה לא עושה את זה, אתה מפסיד הרבה כסף.

שווה לשאול אותך את השאלות, תודה.

שירה שיהיה חורף נעים,